Sjukskrivning

 Jag är hemma i tre dagar sen kommer jag tillbaka till jobbet i tron om att jag skulle jobba. Jag möter min chef som säger att vi ska ha ett möte med en högre chef om allt som har hänt.

 

De säger att jag inte behöver logga på datorn utan att vi börjar med mötet. Den högre chefen frågar hur allt är och jag säger att det är bra för jag vill inte att någon ska veta hur jag mår. Hon säger att hon är orolig över hur jag mår och att de inte tycker jag ska vara på jobbet nu utan sjukskriva mig för att komma på fötter igen. 

Helst vill jag inte va sjukskriven då det är semester och vi är så några på jobbet som jobbar och att de är elakt mot min kollegor. Jag får sagt till mig att det är inte jag som ska oroa mig över de utan att de är deras jobb att oroa sig över jag ska bara tänka på att må bättre. 

Jag säger till dem att jag inte får sjukskrivning av mig läkare, de säger till mig att de kommer ordna det och att jag ska ge hennes nr till läkaren så hon kan prata med dem om läkaren nekar min sjukskrivning.

 

Jag kände mig otroligt lättad över att ha fått prata med dem och att de förstår att jag egentligen mår fruktansvärt dåligt. Jag slipper stressen av att känna mig dum mot både kollegor och jag slipper oroa mig över vad cheferna ska säga.

 

De vill inte att jag loggar in och jobbar den dagen utan jag går hem och ringer läkaren och bokar en ny tid. 

Jag går till läkaren några dagar senare och jag är så nervös så jag håller på att spy. Jag får samma läkare som jag hade första gången som nekade mig sjukskrivningen.

 

Börjar förklara vad som har hänt och att jag inte kan jobba då jag snart går in i väggen. Hon tar fram ett papper och läser upp olika symptom för paniksyndrom och depression, allt stämde in på mig så hon godtog äntligen att jag skulle bli sjukskriven.

 

Jag blir sjukskriven 100 % i 13 dagar den börjar jag jobba 25,50 och sen 75 % efter det sen har jag semester i 3 veckor vilket var så skönt.Hon skrev också ut Sertralin till mig som är en tablett man tar 1 gång om dagen. Det är ett antidepressiva läkemedel som ska hjälpa mot mina panikattacker.

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

levmedangest.blogg.se

Denna bloggen handlar om psykisk ohälsa enligt mig och jag kommer dela med mig av min olycka jag var med om och hur jag lever med paniksyndrom idag. Jag kommer också visa att det går att leva med paniksyndrom och inte låta ta över.

RSS 2.0